Przejdź do głównej zawartości

Lista aktywnych polityk

Lista aktywnych polityk
Nazwa Typ Zgoda użytkownika
Regulamin Zasady strony Wszyscy użytkownicy
Klauzula informacyjna Inne polityki Wszyscy użytkownicy
Polityka prywatności Polityka prywatności Wszyscy użytkownicy

Podsumowanie

Pełna treść polityki

REGULAMIN -  ZASADY KORZYSTANIA
Z WROCŁAWSKIEJ PLATFORMY EDUKACYJNEJ – MODUŁ OTWARTY
CENTRUM PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO WE WROCŁAWIU

§ 1 Zasady ogólne

Definicje:

  1. Wrocławska Platforma Edukacyjna - internetowy system wspomagania procesów edukacyjnych poprzez zastosowanie metod i technik kształcenia na odległość, w ramach którego możliwe jest tworzenie ścieżek edukacyjnych, udostępnianie kursów e-learningowych i zarządzanie zasobami związanymi z procesem nauczania. Platforma powstała w oparciu o narzędzie Moodle, będące środowiskiem nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępnym przez przeglądarkę internetową. Częścią Platformy jest usługa Microsoft 365, z którą zintegrowane jest narzędzie Moodle.
  2. Użytkownik Platformy - uczniowie, nauczyciele i pracownicy wrocławskich jednostek oświatowych.
  3. Administrator Platformy - osoba odpowiedzialna za poprawne funkcjonowanie Platformy, posiadająca najszerszy zakres uprawnień np. tworzenia, usuwania kursów, zmiany ustawień systemowych Platformy Edukacyjnej, udzielania uprawnień innym Użytkownikom.
  4. Menedżer – osoba posiadająca uprawnienia do tworzenia kategorii kursów oraz tworzenia, modyfikowania i usuwania kursów.
  5. Autor kursu - osoba mająca możliwość tworzenia własnych kursów na Platformie i modyfikacji ich zawartości.
  6. Prowadzący - osoba mająca możliwość modyfikacji i edycji zawartości kursu, którego jest twórcą i oceniania prac uczestników kursu.
  7. Prowadzący bez praw edycji – osoba bez praw edycji, może uczestniczyć w kursach i oceniać Studentów, ale nie może wprowadzać zmian edycyjnych.
  8. >Student – osoba, która może uzyskać dostęp i uczestniczyć w kursach.
  9. Uwierzytelniony użytkownik – Wszyscy zalogowani użytkownicy.
  10. Kurs ;- materiały dydaktyczne zapisane w postaci elektronicznej do wspomagania nauczania "konwencjonalnego" lub prowadzenia kursów zdalnych przez Internet.
  11. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). 
  12. Moduł Otwarty - część Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej dedykowana Branżowemu Centrum Umiejętności w dziedzinie elektryki oraz WCDN, umożliwiająca prowadzenie szkoleń dla osób spoza wrocławskiego środowiska edukacyjnego.
  13. Trener Modułu Otwartego - osoba prowadząca szkolenia w Module Otwartym, posiadająca uprawnienia analogiczne do Prowadzącego.
  14. Kursant Modułu Otwartego - osoba zarejestrowana w Module Otwartym, korzystająca ze szkoleń.
  15. Gość - osoba korzystająca z ogólnodostępnych zasobów Modułu Otwartego bez konieczności rejestracji.

§ 2 Utworzenie konta Użytkownika

  1. Konto na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej może utworzyć (uczniom i nauczycielom/pracownikom) wrocławska jednostka oświatowa, do której uczęszcza uczeń lub w której pracuje nauczyciel/pracownik, bez wniosku tych podmiotów. Wówczas pierwsze logowanie musi odbyć się przez stronę https://pe.edu.wroclaw.pl. Po zalogowaniu wymagana jest elektroniczna akceptacja regulaminu, polityki prywatności i klauzuli informacyjnej. W przypadku kont dzieci poniżej 16 roku życia, pierwsze logowanie oraz akceptację polityk, musi wykonać rodzic / opiekun prawny.
  2. O konto na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej mogą również ubiegać się wszyscy uczniowie, nauczyciele/pracownicy wrocławskich placówek oświatowych, w sytuacji, kiedy placówka oświatowa nie utworzyła kont tym podmiotom. Wypełniony wniosek, którego wzór dostępny jest pod poniższymi linkami, należy złożyć w sekretariacie placówki oświatowej, do której uczęszcza uczeń lub pracuje nauczyciel/pracownik.
  1. W Module Otwartym możliwe jest utworzenie konta poprzez:

  • automatyczne utworzenie konta dla istniejących użytkowników WPE po zalogowaniu do Modułu Otwartego,
  • wypełnienie wniosku rejestracyjnego przez osoby spoza wrocławskiego systemu edukacji i zatwierdzenie go przez wyznaczoną osobę.

  1. Dopuszcza się korzystanie z zasobów ogólnodostępnych Modułu Otwartego jako Gość, bez konieczności rejestracji.

§ 3 Prawa i obowiązki Użytkowników Platformy Edukacyjnej

  1. Użytkownik Platformy ma prawo w szczególności do:
  • korzystania z oferty Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej, w tym do uczestnictwa w prowadzonych Kursach;
  • konsultacji z Prowadzącym Kurs i Prowadzącym bez prawa edycji w przypadku pytań, sugestii oraz problemów jak również zadawania pytań i innych aktywności w ramach Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej.

  1. Zabrania się Użytkownikowi Platformy Edukacyjnej w szczególności:
  • przekazywania za pośrednictwem Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej jakichkolwiek materiałów niezgodnych z prawem, normami społecznymi i obyczajowymi, lub mogących zachęcać innych Użytkowników Platformy do zachowania uznawanego za przestępstwo lub inne naruszenie prawa;
  • podejmowania prób złamania hasła innych Użytkowników Platformy, czy też do uzyskania nieprzysługujących mu praw dostępu do Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej.

  1. Użytkownik Platformy Edukacyjnej ma obowiązek przestrzegania zasad dopuszczalnych działań w czasie korzystania z usług Microsoft 365, dostępnych na stronie https://privacy.microsoft.com/pl-pl
  2. W przypadku ujawnienia treści/materiałów w ramach Kursu, które wskazują na naruszenie prawa Użytkownik Platformy zobowiązany jest zgłosić ten fakt niezwłocznie do Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu w następujący sposób:
  • - listownie na adres: ul. Strzegomska 49a, 53-611 Wrocław,
  • - przez e-mail: sekretariat@ckz.edu.pl,
  • - telefonicznie: 071 798 67 00.

§ 4 Odpowiedzialność Podmiotu prowadzącego Platformę Edukacyjną

  1. Osoby zamieszczające materiały na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej, w szczególności Autor kursu lub Prowadzący, ponoszą odpowiedzialność za treści w nich umieszczone. Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu informuje, że materiały zawarte na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej mogą zawierać błędy i nieścisłości oraz, że nie są one weryfikowane przez Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu lub jego przedstawicieli.
  2. Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu nie gwarantuje poprawności i kompletności materiałów, ani wiarygodności rad, opinii, schematów, oświadczeń, rysunków szkiców lub innych informacji wyświetlanych na stronach Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej lub rozpowszechnianych za jej pośrednictwem. Użytkownik Platformy akceptuje fakt, że korzystając z materiałów opublikowanych na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej działa na własną odpowiedzialność.

§ 5 Ochrona praw autorskich

  1. Wrocławska Platforma Edukacyjna Moodle funkcjonuje w ramach licencji Creative Commons:

  • Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0  – Licencja ta pozwala na kopiowanie, zmienianie, rozprowadzanie, przedstawianie i wykonywanie utworu tak długo, jak tylko na utwory zależne będzie udzielana taka sama licencja, zarówno w celach komercyjnych i niekomercyjnych (CC-BY-SA).
  • Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 – Ta licencja zezwala na rozpowszechnianie, przedstawianie i wykonywanie utworu zarówno w celach komercyjnych i niekomercyjnych, pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci (nie tworzenia utworów zależnych) (CC-BY-ND).

  1. Na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej wolno zamieszczać tylko te materiały, do których Użytkownik Platformy posiada prawa autorskie. Użytkownik Platformy udziela licencji publicznej na korzystanie z utworu na zasadach określonych w ust. 1. Szczegółowe zasady dotyczące udzielania licencji „Creative Commons” znajdują się na stronie internetowej: http://creativecommons.pl/wybierz-licencje.
  2. W przypadku zamieszczenia całości bądź fragmentów materiałów osób trzecich wymagane jest podanie źródła. Wymagane jest również podanie informacji o warunkach licencyjnych lub dołączenie pisemnej zgody autora na zamieszczenie materiałów na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej. Podstawa prawna: ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 1231).
  3. Materiały i wypowiedzi zamieszczone przez Użytkowników Platformy mogą być modyfikowane, bądź usuwane przez Prowadzącego, Menedżera lub Administratora Platformy, gdy są one niezgodne z postanowieniami niniejszych zasad korzystania z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej. Dotyczy to w szczególności wypowiedzi i materiałów niezwiązanych z programem Kursu. Udostępnianie konta osobom trzecim jest zabronione i może skutkować zablokowaniem konta Użytkownika Platformy.

§ 6. Integracja Modułu Otwartego z Wrocławską Platformą Edukacyjną

Zasady integracji konta WPE -> Moduł Otwarty

1.    Użytkownik posiadający aktywne konto w WPE, po przejściu do Modułu Otwartego zostanie automatycznie zalogowany z zachowaniem tych samych uprawnień, jakie posiada w WPE. Mechanizm ten wykorzystuje tzw. Single Sign-On (SSO), zapewniając jednokrotne logowanie w ramach powiązanych systemów.

2.    Użytkownik, który wybierze opcję logowania do Modułu Otwartego za pomocą konta WPE/Office 365, wyraża zgodę na automatyczne utworzenie odpowiadającego konta w Module Otwartym. W takim przypadku podstawowe dane z konta WPE/Office 365 (imię, nazwisko, adres e-mail) zostaną przekazane do Modułu Otwartego w celu utworzenia konta.

3.    Automatycznie utworzone konto w Module Otwartym zapewnia Użytkownikowi dostęp do funkcjonalności zgodnie z rolą, jaką pełni w ramach WPE.

Zakładanie nowego konta

4.    Osoby nieposiadające konta w WPE mogą utworzyć nowe konto w Module Otwartym, wybierając opcję "Utwórz nowe konto" na stronie logowania i wypełniając formularz rejestracyjny. W formularzu należy podać następujące dane:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • preferowane hasło,
  • grupę.

5.    Konto utworzone za pomocą formularza rejestracyjnego wymaga zatwierdzenia przez wskazanego pracownika przed uzyskaniem pełnego dostępu do platformy. Proces weryfikacji i zatwierdzenia konta służy zapewnieniu bezpieczeństwa platformy oraz prawidłowej identyfikacji uczestników kursów.

6.    Użytkownik zostanie poinformowany drogą elektroniczną (na podany adres e-mail) o zatwierdzeniu lub odrzuceniu wniosku o utworzenie konta.

7.    W przypadku odrzucenia wniosku o utworzenie konta, Użytkownik otrzyma informację o przyczynach odrzucenia oraz ewentualnych dalszych krokach, jakie może podjąć.

Korzystanie z Modułu Otwartego po zatwierdzeniu konta

8.    Po zatwierdzeniu konta przez wskazanego pracownika, Użytkownik otrzyma dostęp do kursów i szkoleń, zgodnie z przyznanymi mu uprawnieniami.

9.    Użytkownik Modułu Otwartego zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich zasad określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności postanowień dotyczących praw i obowiązków Użytkowników (§ 3) oraz ochrony praw autorskich (§ 5).

10. Administrator zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub usunięcia konta w Module Otwartym w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu.

Bezpieczeństwo danych podczas integracji systemów

11. Przekazywanie danych między WPE a Modułem Otwartym odbywa się z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, w tym szyfrowania transmisji danych.

12. Użytkownik powinien stosować silne hasła oraz zachować poufność swoich danych uwierzytelniających.

13. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia Administratorowi wszelkich podejrzeń dotyczących nieautoryzowanego dostępu do swojego konta.

Dostęp do treści ogólnodostępnych

14. Moduł Otwarty umożliwia dostęp do wybranych treści ogólnodostępnych bez konieczności logowania, poprzez funkcję "Zaloguj się jako gość".

15. Korzystanie z treści ogólnodostępnych jako Gość nie wymaga podawania danych osobowych, jednak podlega ogólnym zasadom korzystania z Platformy określonym w niniejszym Regulaminie.

16. Statystyki i logi dotyczące dostępu do treści ogólnodostępnych są gromadzone w formie zanonimizowanej i służą wyłącznie celom statystycznym oraz zapewnieniu bezpieczeństwa Platformy. 

§ 7 Przetwarzanie danych osobowych

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w dokumencie „Klauzula informacyjna” dostępnym pod linkiem.

§ 8 Postanowienia końcowe

Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian niniejszego Regulaminu. W przypadku zmiany, informacja o aktualizacji treści Regulaminu będzie opublikowana na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej, a nowa wersja Regulaminu będzie dostępna na stronie https://bcu-pe.edu.wroclaw.pl/regulamin. Użytkownik Platformy zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem w nowym brzmieniu. Jeżeli Użytkownik Platformy nie akceptuje nowego brzmienia Regulaminu powinien zaprzestać korzystania z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej (jeżeli konto zostało utworzone na wniosek Użytkownika Platformy).


Podsumowanie

Pełna treść polityki

ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

W ZWIĄZKU Z WROCŁAWSKĄ PLATFORMĄ EDUKACYJNĄ – MODUŁ OTWARTY

PROWADZONĄ PRZEZ

CENTRUM PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO WE WROCŁAWIU

Poniżej przedstawiamy informacje o tym, w jaki sposób, w jakich celach oraz w jakim zakresie przetwarzamy Twoje dane osobowe, w związku z korzystaniem z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej prowadzonej przez Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych - w związku z utworzeniem i prowadzeniem konta na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej w tym w Module Otwartym - jest Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu (dalej: „my”). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: ul. Strzegomska 49a, 53-611 Wrocław,
  • przez e-mail: sekretariat@ckz.edu.pl,
  • telefonicznie: 071 798 67 00.

  1. Inspektor ochrony danych

Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, którym jest Tomasz Grzybowski. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:

  1. Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu założenia i prowadzenia konta na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej oraz korzystania z usług platformy, w ramach której działa platforma e-learningowa Moodle https://pe.edu.wroclaw.pl oraz Moduł Otwarty dostępny pod adresem https://bcu-pe.edu.wroclaw.pl, oraz usługi Microsoft 365.

W przypadku korzystania z Modułu Otwartego, Twoje dane osobowe będą dodatkowo przetwarzane w celu:

  • rejestracji i prowadzenia konta użytkownika Modułu Otwartego
  • umożliwienia udziału w kursach i szkoleniach,
  • prowadzenia ewidencji uczestników kursów i szkoleń,
  • wydawania zaświadczeń o ukończeniu kursów i szkoleń,
  • kontaktu w sprawach związanych z uczestnictwem w kursach i szkoleniach,
  • analizy poziomu satysfakcji z oferowanych kursów i szkoleń.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, jakim jest wspomaganie przez nas placówek oświatowych w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, organizowanie i prowadzenie kształcenia branżowego dla osób dorosłych, a także w realizacji innych zadań wynikających z Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe i innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Podanie danych osobowych jest wymogiem niezbędnym do założenia konta na Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej oraz w Module Otwartym. Brak podania danych może wiązać się z konsekwencjami związanymi z Twoją edukacją lub stosunkiem pracy, o których szczegółowe informacje uzyskasz od placówki oświatowej, w której się uczysz lub pracujesz, a w przypadku użytkowników Modułu Otwartego spoza systemu edukacji - brakiem możliwości uczestnictwa w kursach i szkoleniach.

Twoje dane nie będą podlegały profilowaniu, ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

  1. Okres przechowywania Twoich danych osobowych

Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres prowadzenia Twojego konta Użytkownika Platformy, ale nie dłużej niż przez okres:

  • 3 miesięcy od dnia zakończenia edukacji w danej placówce oświatowej – jeśli jesteś uczniem,
  • 3 miesięcy od dnia zakończenia roku szkolnego, w którym rozwiązano z Tobą stosunek pracy – jeżeli jesteś nauczycielem/pracownikiem placówki oświatowej,

chyba, że będziemy nadal przetwarzać Twoje dane w celu prowadzenia konta utworzonego na Twój wniosek (a nie przez placówkę oświatową) lub będziesz kontynuować naukę/pracę we wrocławskiej placówce oświatowej korzystającej z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej.

W przypadku kursantów i trenerów Modułu Otwartego grupa BCU, ze względu na wymogi rozliczalności projektu finansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Twoje dane będą przechowywane przez okres 5 lat od daty zakończenia realizacji projektu BCU (tj. planowo do 30.06.2031 r.), a w przypadku gdy wsparcie stanowi pomoc publiczną – przez okres 10 lat (tj. planowo do 30.06.2036 r.). 

Powyższe okresy mogą zostać przedłużone w przypadku: 

  • postępowań sądowych – o czas trwania postępowań oraz okres przedawnienia potencjalnych roszczeń, 
  • wydłużenia okresu trwałości projektu – o czas wynikający z dokumentacji projektowej, 
  • zmiany obowiązkowego okresu przechowywania dokumentacji projektowej na podstawie wytycznych instytucji zarządzających.

W przypadku korzystania z Modułu Otwartego jako Gość, dane techniczne związane z Twoją wizytą (np. adres IP, informacje o przeglądarce) będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 90 dni od daty ostatniej aktywności.

  1. Odbiorcy Twoich danych osobowych

Dostęp do Twoich danych osobowych będą mieć nasi dostawcy, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, w tym dostawcy usług IT. Jednym z nich jest firma Microsoft, która przechowuje dane związane ze świadczeniem usług na terytorium Unii Europejskiej. 

Twoje dane osobowe w ramach wykonywanych przez nas zadań w obszarze sprawowania władzy publicznej i realizacji interesu publicznego są również udostępniane innym jednostkom organizacyjnym w ramach naszej jednostki samorządu terytorialnego.

W przypadku uczestnictwa w kursach i szkoleniach Modułu Otwartego grupa BCU, Twoje dane mogą być udostępniane podmiotom współpracującym z BCU w zakresie realizacji tych kursów i szkoleń, w szczególności trenerom prowadzącym szkolenia, a także podmiotom uprawnionym do wydawania certyfikatów potwierdzających nabyte kwalifikacje. Dane mogą być również udostępniane podmiotom audytującym lub kontrolujących zgodność BCU z założeniami projektu dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

  1. Źródło danych

Twoje dane pozyskamy od placówki oświatowej (na podstawie złożonego przez Ciebie wniosku o utworzenie konta) lub bez Twojego wniosku, jeśli decyzją placówki oświatowej utworzy ona Tobie konto Użytkownika Platformy. W przypadku Modułu Otwartego, Twoje dane możemy pozyskać bezpośrednio od Ciebie podczas procesu rejestracji jako kursant lub trener Modułu Otwartego. Pozyskamy następujące dane: imię, nazwisko, e-mail, grup/powiązany podmiot.

Przetwarzanie danych w procesie integracji systemów WPE i Modułu Otwartego

W związku z integracją systemów WPE i Modułu Otwartego, informujemy, że:

a) W przypadku automatycznego logowania do Modułu Otwartego z wykorzystaniem konta WPE, następuje przekazanie danych uwierzytelniających między systemami. Proces ten odbywa się z wykorzystaniem bezpiecznych mechanizmów Single Sign-On.

b) W przypadku automatycznego tworzenia konta w Module Otwartym na podstawie konta WPE/Office 365, przekazywane są wyłącznie dane niezbędne do utworzenia konta (imię, nazwisko, adres e-mail, informacja o jednostce oświatowej).

c) W przypadku samodzielnej rejestracji w Module Otwartym, przetwarzane są dane podane w formularzu rejestracyjnym zgodnie z zasadą minimalizacji danych.

d) Proces zatwierdzania kont przez wskazanego pracownika ma na celu weryfikację tożsamości użytkownika oraz zapewnienie, że dostęp do kursów i szkoleń otrzymują wyłącznie uprawnione osoby.

e) Dane gromadzone podczas dostępu do treści ogólnodostępnych (jako gość) obejmują wyłącznie dane techniczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony (pliki cookies, adres IP, informacje o przeglądarce) i nie są wykorzystywane do identyfikacji konkretnych osób.

  1. Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

 Masz następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. Prawo dostępu do Twoich danych osobowych.
  2. Prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych.
  3. Prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych, jeżeli:
  • uważasz, że dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  • wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
  • uważasz, że dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.

W powyższych przypadkach usuniemy Twoje dane chyba, że dane będą nam potrzebne do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania, do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

  1. Prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami (dane kontaktowe powyżej).

Prawo do wniesienia sprzeciwu

Odrębnie chcemy Cię poinformować, że w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w ramach wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust 1 lit. e RODO), przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania danych osobowych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. Informujemy, że w takim przypadku nie będziemy przetwarzać Twoich danych chyba, że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Aby skorzystać z prawa do wniesienia sprzeciwu - skontaktuj się z nami (dane kontaktowe powyżej).

Prawo wniesienia skargi do organu

Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: iod@uodo.gov.pl,  www.uodo.gov.pl.


Podsumowanie

Polityka prywatności

Pełna treść polityki

POLITYKA PRYWATNOŚCI – MODUŁ OTWARTY

§ 1. Informacje ogólne

  1. Usługodawcą wrocławskiej platformy edukacyjnej zwanej dalej „Platformą” jest Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.
  2. Platforma wykorzystuje narzędzie Moodle dostępne pod adresem https://pe.edu.wroclaw.pl oraz Moduł Otwarty dostępny pod adresem https://bcu-pe.edu.wroclaw.pl - zintegrowane z usługą Microsoft 365 dostępną pod adresem https://portal.office.com.
  3. Platforma realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
    1. poprzez dobrowolnie wprowadzone informacje;
    2. poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. „ciasteczka”);
    3. poprzez gromadzenie logów serwera WWW przez Usługodawcę.

§ 2. Zasady ogólne

  1. Usługodawca przykłada szczególną uwagę do ochrony prywatności użytkowników oraz do ochrony poufności przekazywanych przez nich informacji w ramach Platformy.
  2. Usługodawca dba w szczególności o należytą ochronę danych osobowych przekazanych mu przez użytkowników oraz nie ujawnia ich podmiotom trzecim, z zastrzeżeniem sytuacji przewidzianych przez przepisy prawa.
  3. Zasady zachowania poufności informacji usług Microsoft 365 dostępne są na stronie https://privacy.microsoft.com/pl-pl.
  4. W przypadku korzystania z treści ogólnodostępnych w Module Otwartym jako Gość, nie jest wymagane podawanie danych osobowych. Zbierane są jedynie dane techniczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, w tym pliki cookies, adres IP oraz informacje o przeglądarce.

§ 3. Informacja o plikach cookies

  1. Czym są pliki cookies (ciasteczka).

Pliki cookies (ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku stron wymagających logowania i do monitorowania aktywności odwiedzających. Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytywanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

  1. Nasz strona korzysta z plików cookies w celach:

Sesyjnych (utrzymywanie sesji użytkownika Platformy "po zalogowaniu", dzięki czemu użytkownik nie musi na każdej podstronie Platformy ponownie wpisywać loginu i hasła). Właściciel plików cookies: Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

  1. Jak wyłączyć pliki "cookies" w przeglądarce internetowej?

Edge

Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność

link

Firefox

Narzędzia > Opcje > Prywatność

link

Chrome

Ustawienia > Ustawienia > Ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści

link

Opera

Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka

link

Safari

Ustawienia > Preferencje > Prywatność

link

link


  1. Użytkownik wyraża zgodę na zapis lub odczyt plików cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
  2. Więcej informacji na temat plików cookies:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko
    http://wszystkoociasteczkach.pl/

§ 4. Logi serwera

  1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Platformą.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

a.    czas nadejścia zapytania,

b.    czas wysłania odpowiedzi,

c.    nazwa stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

d.    informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

e.    adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Platformy nastąpiło przez odnośnik,

f.     informacje o przeglądarce użytkownika,

g.    informacje o adresie IP.

  1. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

§ 5. Logi Moodle

  1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie Moodle. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Platformą i zapewnieniu bezpieczeństwa danych.
  2. Dane są kojarzone z zalogowanymi użytkownikami.
  3. W przypadku Modułu Otwartego logowaniu mogą podlegać również informacje dotyczące postępu użytkowników w kursach i szkoleniach, w tym ukończone moduły, wyniki testów oraz czas spędzony na platformie. Dane te wykorzystywane są w celu dokumentowania procesu szkoleniowego oraz zapewnienia jakości kształcenia.

§ 6 Przetwarzanie danych osobowych

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w dokumencie „Klauzula informacyjna” dostępnym pod linkiem.